söndag 18 mars 2007

Gasbubbla

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ut som en kul tingest. Och här i Gbg har vi ju gasklockan.

Alberts Prosaiska sa...

Det finns minst en till likadan alldeles i närheten...undrar vad det är i?

Kuffen sa...

Den närmaste gissningen är gas. Men världen är kanske inte så enkel?

Anonym sa...

Tänk om det bara är tomrum.

Alberts Prosaiska sa...

Det kan ju vara ärtsoppa. Men gas, ja, troligen. Men det finns ju många gaser att välja på.

Kuffen sa...

Strategiskt placerad intill Liseberg och motorvägen i Göteborg finns en sorts gasbehållare, drar jag mig nu till minnes. Jag är inte säker men jag tror att det står helium på den. Kanske samma med denna lilla bubbla?

Alberts Prosaiska sa...

Intill Liseberg? Då är det kanske den de fyller barnens ballonger med...

Kuffen sa...

Ja det måste det ju vara, sanna mina ord!
Förresten, är det en mås som sitter lite till höger ovanpå den avbildade gasbubblan? Det ser nästan ut så.

Alberts Prosaiska sa...

Dessvärre, ingen mås sitter däruppe. Klickar du på bilden så sväller den upp och då ser man att det är någon sorts räcke eller rör som sticker ut lite. Men på håll så...