tisdag 16 januari 2007

Bilder på papper och myndighetsmissbruk

Jag fick ett kuvert med posten idag med trevligt innehåll. Det är nämligen så att jag på prov beställt några av mina bilder från digitalkameran som papperskopior. Till min glädje blev de riktigt snygga i formatet 18x24 cm på härligt fotopapper.

Måntro man ska våga sig på att beställa A3-format eller större en annan gång...

Sen fick jag dessvärre ett annat kuvert med mer obehagligt innehåll. Jag har blivit pappa! I alla fall enligt skattemyndighetens folkbokföringsenhet i Linköping..."Er anmälan om gemensam vårdnad har registrerats av skattemyndigheten"...enligt dem har jag en liten son som heter Alexander Karl Lennart född den 29 november 2006...det vill jag å det bestämdaste dementera! Någon har tryckt på fel tangent på någon dator någonstans...

5 kommentarer:

Alberts Prosaiska sa...

wwwmrchen: du kan ge dig fan på att jag gillar pretty girls...

Alberts Prosaiska sa...

...och så passande att man blir spammad om pretty girls i en post om att man blivit pappa utan att vara medveten om det...

Anonym sa...

Passa på att ta ut rejält med pappaledighet nu när du har chansen!

Kuffen sa...

Det var det värsta! Undrar vem du har blivit ihopblandad med... Och så lite spam på det! Det drar ihop sig till att man får knappa in konstiga bokstavskombinationer även hos Albert i fortsättningen, kantänka...

Johanna sa...

hahaha. kul

eller nja, kanske inte för dig. men jag skrattade i alla fall. vad paff du måste ha blivit